2013. augusztus 10., szombat

Stephanie Perkins: Anna and the French Kiss

Eredeti cím: --
Fordítás: --
Kiadás: Speak, 2011
Oldalszám: 400
Magyar kiadás: Könyvmolyképző, 2012
Magyar cím: Anna és a francia csók

Anna nem akar Párizsba költözni, és otthagyni Atlantában mindent, ami bármit is jelent neki: a munkáját, a kocsiját, a majdnem-pasiját, a legjobb barátnőjét, az öccsét. De az apja nem fogad el ellenvetést, így kénytelen beköltözni a bentlakásos suliba egy olyan országba, amelynek nem beszéli a nyelvét.

Anna hamar barátokra lel, és egyikük iránt talán többet is kezd érezni, mint barátként az elvárható lenne. De hogy mondhatná ezt el a nagyon szexi, Étinne St. Clair-nek, aki cuki brit akcentussal beszél, folyékonyan tud franciául, és Amerikában nőtt fel, mikor a fiúnak barátnője van?

Egy év az hosszú idő, és a két fiatal kapcsolata ezalatt sok mindenen keresztülmegy, de csak a végén fordulhat minden jóra, és lássuk be, minden jóra is kell, hogy forduljon! Szóval, szerintetek összejön az áhított francia csók? :)

A könyv már régóta vonzott, vágytam egy könnyed olvasmányra, de valahogy sosem jutottam el odáig, hogy el is olvassam. Mikor még csak hír volt, hogy magyarul kiadják, és egyből megszereztem angolul, (just in case), de egészen mostanáig nem nagyon jutott eszembe.

Idén nyáron azonban picit gondban voltam a könyvekkel, ugyanis nem nagyon fogtak meg. Hiába próbáltam, nagyon becsületesen, minden nap olvasni, mindig volt valami, ami sokkal érdekesebbnek bizonyult, mint az olvasmányom, és nem is nagyon haladtam velük (tisztelet a néhány kivételnek).  De ez a könyv rávett, hogy kikapcsoljam a gépem, ne beszélgessek senkivel a Facebook-on, ne nézzek sorozatot, ne szórakoztassam magam valamilyen elektronikus módon. Elérte, hogy olvassam, mikor éjszaka nem bírtam elaludni, és bár ennek nem mindig van köze a könyvhöz, teljesen megfordult a belső órám, mert éjszaka olvastam, olvastam, olvastam.

A cím alapján én egy még könnyedebb, felszínesebb könyvre számítottam, és bár a szereplők valóban üresek kicsit, nekem megfeleltek. Voltak benne nagyobb problémák is (családi, főleg, de a barátságról is fontos dolgokat említettek meg), ami miatt több lett, mint a cím.

Szóval, aki a címe miatt nem olvasná el, az attól még tegye meg, mert nem mond el mindent a történetről!

 5/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése